بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/02/04 - 12:28
  • - تعداد بازدید: 104
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

ایجاد فن‌بازار در استان و ساختاری برای تسهیل و تسریع مبادلات فناوری از طریق واسط‌های نوآوری

دکتر ایزدخواه سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در اولین نشست شورای راهبری فن بازار استان به عنوان عضو شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی حضور یافت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به ساختار و حوزه اختیارات شورای راهبری فن بازار استان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ اشرفی با تأکید بر این موضوع در نخستین نشست شورای راهبری فن بازار استان که در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد، تکمیل وظایف شورا و جامع کردن حوزه های آن را متذکر شد.
به گفته وی؛ باید به سمتی حرکت کنیم که وظایف شورا بار حقوقی و ایجابی به همراه داشته باشد.
وی بر تدوین جامع این حوزه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: باید با توجه ویژه به بحش‌های مختلف بر غنای کار در حوزه استانی بیفزاییم.
مدیر منطقه‌ای فن بازار در خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: به استناد ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورخ ۷ آذر ۹۱ در خصوص اجرای اقدام ملی (۱۸) از راهبرد کلان (۱) و اقدام ملی (۸)، (۹) و (۱۰) از راهبرد کلان (۳) نقشه جامع علمی کشور و همچنین بر اساس حکم معاون علمی و فناوری رییس جمهور مورخ ۲۹ بهمن ۹۱ به پارک فناوری پردیس، شبکه فن‌بازار ملی ایران مسئولیت «ساماندهی فن‌بازارهای عمومی و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت دار کشور» را بر عهده دارد.

دکتر ایزدخواه سرپرست بنیاد نخبگان استان نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم ایجاد فن بازار در استان گفت:کارگذاری ها باید به نخبگان استان توجه ویژه کنند و از ظرفیت نخبگان برای اهداف فن بازار منطقه ای استفاده گردد و مشکلات استان توسط هیات های اندیشه ورز نخبگانی در داخل استان حل و فصل گردد.
حاجی رضایی افزود: بر همین اساس موضوع ایجاد فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در دستور کار شبکه فن‌بازار ملی ایران قرار گرفته و هدف از این اقدام، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه دانش‌بنیان استان‌ها به‌واسطه ایجاد دفاتر فن بازار منطقه‌ای است.
وی با بیان اینکه رسیدن به این هدف با مشارکت و تعامل سازنده همه نهادهای مرتبط با علم و فناوری در سطح استان میسر خواهد بود، افزود: شورای هماهنگی فن‌بازار منطقه‌ای متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی به منظور رونق اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش مبادلات فناورانه در استان است، به همین منظور آیین‌نامه پیش‌رو برای تعامل بهتر اعضای این شورا به منظور اثربخشی بیشتر در سطح استان تدوین شده است.
به گفته وی؛ فن‌بازار، ساختاری است برای تسهیل و تسریع مبادلات فناوری از طریق واسط‌های نوآوری است. این ساختار بستر امنی را برای عرضه‌کنندگان و متقاضیان در حوزه نوآوری و فناوری ایجاد می‌کند.
مدیر منطقه‌ای فن بازار در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت فن‌بازار شامل بازاریابی محصولات فناورانه، تسهیل سرمایه‌ گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها، ‌اختراعات و طرح‌های فناورانه، انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع است، تصریح کرد: منظور از شبکه فن‌بازار ملی ایران است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در پارک فناوری پردیس آغاز کرده و «توسعه بازار فناوری کشور» را مأموریت اصلی خود قرار داده است.
حاجی رضایی با بیان اینکه منظور از فن‌بازار منطقه‌ای، دفتر نمایندگی فن‌بازار ملی در گستره استانی است که بر طبق ماده ۸ آیین‌نامه تأسیس و راهبری فن‌بازار ملی، بر عهده این شبکه گذاشته شده ، اظهار کرد: طبق ماده (۱۵) آیین‌نامه تاسیس و راهبری شبکه فن‌بازار ملی ایران هر فن‌بازاری ملزم به بکارگیری شرکت کارگزاری است و در فن‌بازارهای منطقه‌ای باید بومی آن استان باشد.
به گفته وی؛ ایجاد هماهنگی بین نهادهای علم و فناوری استان، بررسی برنامه عملیاتی سالیانه فن‌بازار منطقه‌ای و ارائه پیشنهادها، استماع گزارشات فن‌بازار منطقه‌ای و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع، کمک‌ و همکاری مؤثر در جهت رونق برنامه‌ها و فعالیت‌های فن‌بازار در سطح استان و تصویب آیین نامه داخلی شورا، از وظایف است.
وی با تأکید بر توسعه شبکه فن بازارهای منطقه‌ای و برنامه عملیاتی امسال فن بازار منطقه‌ای، تصریح کرد: حضور عرضه‌کنندگان فناوری، حضور متقاضیان بالقوه و بالفعل، ارائه نیاز فناوری به فناوران، تهیه کتابچه تقاضا‌ها و ثبت تمامی نیازهای مطرح شده در سامانه فن‌بازار به نام و راه ارتباطی بروکر، بررسی اولیه صنایع و نیاز های آنها، استفاده از کارشناس فنی متناسب با هر حوزه، ایاب و ذهاب، بررسی فنی و تخصصی نیازها با حضور کارشناس فنی، شناسایی و ارزیابی توان شرکت های دارای توانایی فنی حل مسئله، انجام مذاکرات با فناوران، شناسایی مشتریان، تشکیل تیم بررسی و ارزیابی محصولات و شناخت بازار و جذب بازاریاب، اقلام تبلیغاتی مناسب از برنامه‌هاست.
حاجی رضایی بر شناسایی صاحبین طرح و اختراع و استارت‌آپ، شناسایی سرمایه‌گذاران، بررسی طرفین و پیگیری تا حصول نتیجه نیز تأکید کرد.

تعداد بازدید: ۵
  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 165181
کلمات کلیدی
مدیر خراسان جنوبی
خبرنگار

مدیر خراسان جنوبی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید