نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی افتتاح شد
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، رئیس بنیاد نخبگان استان، رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران استان بعدازظهر شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ، همزمان با هفته پژوهش ۲۲ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در 44 غرفه دستاوردهای پژوهشی خود را در سالن امید دانشگاه بیرجند دستاوردهای پژوهشی خود ارائه کردند.
بنیاد نخبگان استان نیز به منظور ارائه دستاوردها و نتایج هستههای مسئله محور پژوهشی و فناورانه هفتمین دوره از طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان در سال 1402 و همچنین با هدف ایجاد امید و انگیزه و هویتبخشی در نسل جوان و مستعد کشور در این نمایشگاه حضور دارد.
این نمایشگاه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان افتتاح شد از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه دایر است.
ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیاز است که از اقدامات و خدمات شرکت های دانش بنیان بیشتر از گذشته بهره ببریم.
وی ادامه داد: شرکتهای دانش بنیانی که نیاز به حمایت بیشتری برای تولید دارند، این بستر فراهم است و مشکلی برای حمایت نداریم تا به مرحله تولید برسند و مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.
معاون استاندار در ادامه گفت: اگر شرکتهای دانش بنیان، محصول و پژوهشی برای تولید آماده دارند میتوانیم این بستر را برای تولید محصولات آنان فراهم کنیم و نیاز است که محصولات آنان در دستگاه های اجرایی که مقدور است مورد استفاده قرار گیرد.
ناصری عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان نگران تامین اعتبارات برای ورود به این حوزه نباشند و باید حمایت شوند که بهتر از هر سال تولیدات داشته باشند.
دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر از ظرفیت های پژوهشی، فناوری دستگاههای اجرایی، موسسات آموزش عالی بازدید کنند.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی در این نمایشگاه، گفت: هدف ازبرپایی نمایشگاه دستاورهای پژوهشی، آشنایی دستگاه های پژوهشگر بایکدیگر، ارتباط و تعامل بین آن ها و هم رسانی دانست و افزود: سامانه نان ( نظام ایده ها و نیازها) و همچنین سامانه جان (جریان اقتصاد نوین) شرکت های فناور را به بازاریابی هدایت می کند و همه پژوهش ها در سامانه واحدی رصد می شود.
نظر دهید