معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد:
استعداد ویژه، موقعیت ویژه و محرومیت ویژه، معیارهای اعطای راتبۀ «دانای ایران» است
رسول محمدقلی معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان، «استعداد ویژه»، «موقعیت ویژه» و «محرومیت ویژه» را معیارهای انتخاب و اعطای اولویت به دانشآموزان نامزد دریافت راتبۀ «دانای ایران» برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان، رسول محمدقلی معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری دومین جلسۀ «کارگروه اعطای راتبۀ تحصیلی دانای ایران» با حضور اعضای کارگروه گفت: در این جلسه معیارهای انتخاب و اعطای اولویت به دانشآموزان نامزد دریافت راتبۀ «دانای ایران» بررسی شد که شامل «استعداد ویژه»، «موقعیت ویژه» و «محرومیت ویژه» است.
معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه با بیان اینکه در این نشست قالب کاربرگ بررسی پروندۀ دانشآموزان نامزد استفاده از راتبۀ دانا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این کاربرگ شامل اطلاعاتی از قبیل «مشخصات فردی»، «مشخصات خانوادگی»، «مشخصات روانشناختی»، «مشخصات و سوابق تحصیلی»، «سوابق استعدادی»، «سوابق فرهنگی و اجتماعی»، «علائق» و «انگیزهنامه» است و اعضای کارگروه به بررسی جزئیات کاربرگ پرداختند.
شایان ذکر است: در اجرای دستور رئیس جمهور شهید و رئیس هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان در ایام برگزاری سیزدهمین همایش ملی نخبگان (مهر ماه 1402) و در راستای اجراییسازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و بهمنظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» راتبۀ تحصیلی با عنوان «راتبۀ دانا» به دانشآموزان منتخب اعطا میشود. دانشآموزان صاحب استعدادهای برتر برای بهرهمندی از تسهیلات این شیوهنامه، باید از سوی یکی از مراجع مندرج در شیوهنامۀ این طرح تأیید شوند.